Pro školní rok 2025/26 je zápis do 1. ročníků základních škol určen pro děti, které do 31. 8. 2025 dosáhnou šestého roku věku a pro děti s již uděleným odkladem školní docházky.
Stanovený maximální počet žáků přijímaných do prvních tříd Základní školy Pražačka, Praha 3, Nad Ohradou 25/1700 pro školní rok 2025/26 činí 52 žáků.
Zápis do 1. tříd a přípravného ročníku pro školní rok 2025/26 se uskuteční ve dnech 23. a 24. dubna 2025 (termíny jsou jednotně stanoveny pro všechny školy zřizované MČ Praha 3).
Od 1. 4. 2025 (od 8:00 hod.) do 23. 4. 2025 bude zákonným zástupcům zpřístupněn elektronický systém Zápis do ZŠ, v němž nejprve vyplní libovolné (jimi zvolené) identifikační číslo (min. 8 znaků), které následně bude zákonným zástupcům sloužit jako přihlašovací jméno do zápisového systému. Následně zadají do zpřístupněného formuláře veškeré požadované osobní údaje. V dalším kroku si vygenerují a vytisknou žádost o přijetí k základnímu vzdělávání (případně žádost o odklad povinné školní docházky) pro každou školu, na kterou mají v úmyslu žádost podat. Současně si rezervují konkrétní čas zápisu, který se uskuteční ve dnech 23. a 24. dubna 2025 v budově školy. V jeho průběhu zákonní zástupci předají žádost o přijetí k základnímu vzdělávání (nebo žádost o odklad povinné školní docházky) a doloží všechny níže uvedené dokumenty.
Dokumenty potřebné k přijetí do 1. třídy bez odkladu povinné školní docházky:
- vytištěná a podepsaná žádost o přijetí k základnímu vzdělávání, kterou zákonný zástupce vyplnil v elektronickém zápisovém systému;
- občanský průkaz zákonného zástupce a rodný list dítěte (u dětí cizinců jiný doklad totožnosti);
- doložení trvalého pobytu;
- v případě cizinců kopie dokladu o dlouhodobém nebo trvalém pobytu v ČR.
Dokumenty potřebné k přijetí do 1. třídy s odkladem povinné školní docházky:
- vytištěná a podepsaná žádost o odklad povinné školní docházky, kterou zákonný zástupce vyplní v elektronickém rezervačním systému;
- občanský průkaz zákonného zástupce a rodný list dítěte (u dětí cizinců jiný doklad totožnosti);
- doporučení poradenského zařízení (PPP nebo SPC) k odkladu školní docházky;
- doporučení lékaře nebo klinického psychologa k odkladu školní docházky.
Průběh zápisu do 1. třídy:
- zákonný zástupce předá vytištěnou a podepsanou žádost o přijetí k základnímu vzdělávání a doloží všechny výše uvedené dokumenty;
- pro děti, které se dostaví k zápisu, budou připraveny různorodé aktivity, jejichž prostřednictvím budou sledovány základní ukazatele jejich školní připravenosti, a zákonný zástupce bude mít možnost pohovořit s přítomným pedagogem, případně konzultovat možnosti podpory budoucí školní úspěšnosti dítěte;
- zákonní zástupci budou informováni (prostřednictvím přiděleného registračního čísla z rezervačního systému) o přijetí nebo o přijetí s odkladem povinné školní docházky do 30 dnů, a to sdělením na webových stránkách a vyvěšením na hlavním vchodu do budovy školy.
Pokud se zákonný zástupce nemůže osobně dostavit ve stanovených termínech k zápisu, je možné využít následující možnosti doručení žádosti o přijetí k základnímu vzdělávání:
- prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (poštou);
- emailem na elektronickou adresu zapisy@zsprazacka.cz s uznávaným elektronickým podpisem
- datovou schránkou - pfm6i8a;
- osobně po předem dohodnutém termínu předání (tel.: 222 587 690, email.: zapisy@zsprazacka.cz).
Rozhodnutí o přijetí se nezasílá, stejnopis bude předán na prvních třídních schůzkách, které se uskuteční dne 16. 6. 2025 od 17:00.
Rozhodnutí o nepřijetí bude zákonným zástupcům doručeno doporučeně poštou.
Rozhodnutí o přijetí s odkladem povinné školní docházky se nezasílá a bude ode dne zveřejnění výsledků zápisu připravené k vyzvednutí v kanceláři školy.
O přijetí či nepřijetí dítěte k základnímu vzdělávání rozhoduje ředitel školy podle zveřejněných kritérií (viz. ZDE). Pokud dojde v jednom z kritérií (1. – 5.) k překročení určeného maximálního počtu přijímaných žáků, budou dotčení žáci zařazeni do veřejného losování, které se uskuteční dne 29. 4. 2025, a na jehož základě bude stanoveno pořadí. Uchazeči budou rozřazeni ve stejném pořadí, v jakém byli vylosováni (nejvýše se umístí první vylosovaný). Zbývající volná místa budou obsazena uchazeči dle vylosovaného pořadí.
Na základě ustanovení zákona č. 500/2004 Sb. Správní řád, § 38 odst. 1 mají účastníci správního řízení právo nahlížet do spisu.
Na základě zákona č. 500/2004 Sb. Správní řád, § 36 odst. 3 mají účastníci správního řízení obecně právo vyjádřit se před vydáním rozhodnutí ve věci k podkladům rozhodnutí. Ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti po předchozí telefonické dohodě s ředitelem školy mohou účastníci správního řízení výše uvedených práv využít.
V případě jakýchkoli dotazů či nejasností nás neváhejte kontaktovat na elektronické adrese zapisy@zsprazacka.cz nebo telefonním čísle 222 587 690.