Nejprve jsme se učili o Rudolfu II. a jeho zálibě v novotách, vědě a umění, dozvěděli jsme se o nových objevech, které renesance přinesla i do naší země. V češtině jsme si promítali film a vyprávěli pověst O Golemovi, kterého jsme potom modelovali.
Ve výtvarné výchově jsme si prohlíželi renesanční obrazy a skončili u Vertumna od Giuseppe Arcimbolda. Podle něj jsme se pokusili nakreslit zvířata.
Další den jsme se vrhli na architekturu. Zjistili jsme, jak se renesanční domy stavěly a zdobily, ukázali jsme si různé stavby na obrázcích a porovnávali je se stavbami gotickými a románskými.
Poslední částí projektu byla výprava na Pražský hrad, kde jsme se snažili renesanční památky najít. Vycházka začala u sousoší Jana Keplera a Tycha de Brahe na Pohořelci.
U Hradčanské radnice si děti osvěžily znaky renesanční architektury, zkoumaly sgrafitovou výzdobu a ukázaly si staré měřidlo český loket.
Potom už samy upozorňovaly na domy, které nesou známky renesance. Viděli jsme tak Schwarzenberský i Martinický palác, Míčovnu a Letohrádek královny Anny se zpívající fontánou v Královské zahradě.
Nemohli jsme minout chrám svatého Víta s jeho dvěma ciferníky hodin a krásnou renesanční mříží. Ve Starém královském paláci jsme navštívili Vladislavský sál a prohlédli si jeho renesanční okna.
Nakonec jsme zamířili do Zlaté uličky, nahlédli do života alchymistů a mučírny věže Daliborky.
Celý výlet skončil u Starého purkrabství, kde jsme se na letní divadelní scéně s renesancí rozloučili.
Mgr. Markéta Hylmarová