Nová vize školy:
Jsme škola otevřených možností,
která vytváří motivující, bezpečné a podnětné prostředí
a jeho prostřednictvím umožňuje naplňovat potenciál všech zúčastněných v maximální možné míře.
Tento společný záměr se škola bude snažit naplňovat pomocí tří základních pilířů, přičemž každý z nich současně představuje i strategický cíl, na jehož dosahování se škola při své činnosti usilovně zaměřuje.
![]() |
Výuka je atraktivní, pestrá, přináší žákům radost z poznávání a objevování a respektuje jejich individuální zájmy a potřeby.
Škola umožňuje všem zúčastněným zažívat úspěch a motivuje je k vlastnímu seberozvoji. |
Ve škole vládne přátelská, pomáhající a vlídná atmosféra, jejímž základem je otevřená komunikace, vzájemná spolupráce, důvěra, tolerance a jednotná pravidla, kterým všichni zúčastnění rozumí a respektují je. Žáci, jejich rodiče, učitelé i ostatní zaměstnanci školy se zde cítí bezpečně. |
![]() |
![]() |
Škola otevírá cesty k úspěchu pro všechny žáky i pracovníky školy, umožňuje jim rozvíjet se v oblastech jejich zájmů a nadání, a tím jim poskytuje prostor pro jejich seberealizaci. Všichni mají možnost se podílet a ovlivňovat dění ve škole. |
Základním nástrojem naplňování vytvořené vize je nový školní vzdělávací program s názvem Škola otevřených možností, který přináší řadu inovativních změn a podle něhož bude výuka od září 2024 v Základní škole Pražačka realizována.
Svou koncepcí poskytuje každému z žáků příležitosti vzdělávat se v oblastech jeho zájmů, v bezpečném prostředí zažívat radost z úspěchu a rozvíjet své nadání.
Nově mají žáci 2. stupně (6., 7., 8., a 9. ročníků) možnost zvolit si v každém ročníku jeden vyučovací předmět podle vlastního zájmu. Zajímavý a rozvíjející vzdělávací obsah si tak najdou milovníci literatury i cizích jazyků, tvořiví umělci, přírodovědní badatelé, polytechničtí kutilové, sportovní nadšenci i příznivci robotiky a digitálních technologií. Pro každý ročník jsou nabídnuty k výběru tři povinně volitelné předměty různorodého zaměření.
V souladu s novou vizí škola otevírá svým žákům možnosti i v oblasti jazykového vzdělávání rozšířením nabídky druhého cizího jazyka o další jazyk – španělštinu.
Zavedením předmětu Osobnostně-sociální výchova ve všech ročnících 2. stupně vytváří prostor pro rozvoj osobnosti každého žáka v třídním společenství a třídnímu učiteli umožňuje aktivně pracovat s třídním kolektivem, a tím podporovat wellbeing ve škole.
Současně bylo ve škole vytvořeno kompletní Školní poradenské pracoviště, které významně přispívá k naplňování stanovených cílů. Tým odborníků (metodik prevence, výchovný poradce, kariérový poradce, školní speciální pedagog, školní psycholog) se usilovně zaměřuje nejen na cílenou podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, žáků nadaných a mimořádně nadaných, ale zároveň přispívá k individualizaci vzdělávací cesty každého žáka a pomáhá otevírat možnosti pro jeho budoucího uplatnění.
Nový školní rok začíná a Základní škola Pražačka opět otevírá své brány. Tentokrát však je zahájení nového školního roku jiné a zvlášť významné. Symbolizuje totiž počátek nové cesty, na kterou se škola vydává. Popřejme naší „nové“ Základní škole Pražačka (škole otevřených možností) budoucnost plnou úspěšných a radostných žáků.