Nahoru

ZŠ Pražačka

ŠKOLA OTEVŘENÝCH MOŽNOSTÍ

Kriketová výzva: Radost z pohybu je metodický proces

Poslední měsíc se v naší škole nesl ve znamení netradičního, ale velmi osvěžujícího sportu.

Po dobu čtyř po sobě jdoucích týdnů nás pravidelně navštěvoval napříč prvním stupněm  sportovní asistent Chris, který si dal za cíl seznámit žáky i pedagogy s kriketem. Jeho mise však daleko přesahovala jen seznámení se sportem – šlo o komplexní metodickou podporu, která má trvale přivést děti k pozitivnímu vztahu k pohybovým aktivitám.

Kriketová výzva Kriketová výzva

Týden po týdnu: Budování dovedností a nadšení

Kontinuální spolupráce s Chrisem umožnila dětem ponořit se do kriketu postupně a bez tlaku na okamžitý výkon.

  • 1. Týden: Základy a zvědavost. Chris představil základní kriketové dovednosti. Děti se učily správně držet pálku a míček. Cílem bylo překonat počáteční ostych a probudit zvědavost. Hodiny se zaměřily na jednoduché a hravé úkoly s nízkou bariérou vstupu, které zvládne každý.
  • 2. Týden: Koordinace a chytání. Děti rozvíjely koordinaci rukou a očí a trénovaly chytání. Chris využíval inovativní techniky, které proměnily opakované cvičení v zábavné týmové výzvy.
  • 3. Týden: Odpal a týmová hra. Na řadu přišly první odpaly a zařazení do jednoduchých simulací hry. Důraz byl kladen na týmovou spolupráci a fair play.
  • 4. Týden: Závěrečný turnaj a sebevědomí. Vrcholem byla minisoutěž, kde si děti vyzkoušely získané dovednosti v praxi. Nešlo o vítězství, ale o pocit úspěchu a radosti z pohybu.

Kriketová výzva Kriketová výzva

Metodická podpora s trvalým dopadem

Tato čtyřtýdenní záležitost byla neocenitelná i pro nás učitele tělesné výchovy. Chris nepředváděl jen kriket, ale především praktické ukázky složení výukových hodin a moderní pedagogické přístupy.

Ukázal, jak:

  • Využít netradiční sport jako prostředek k rozvoji univerzální pohybové gramotnosti.
  • Strukturovat hodinu tak, aby motivovala a aktivně zapojila každého žáka (nejen ty sportovně zdatné).
  • Nastavit pravidla pro hry a cvičení, aby se předešlo frustraci a podpořila se pozitivní atmosféra.

Díky této pravidelné přítomnosti mohl Chris s námi pedagogy pracovat v tzv. tandemové výuce, kde si učitelé nové postupy okamžitě osvojili a budou je aplikovat i na jiné sporty.

 

Pohybová revoluce úspěšně zahájena

Projekt se sportovním asistentem Chrisem úspěšně splnil náš hlavní cíl: přivést děti k pohybovým aktivitám s radostí. Ukázali jsme, že tělesná výchova je moderní, rozmanitá a plná zábavy.

Děkujeme Chrisovi za jeho dlouhodobé nasazení a za to, že nám zanechal nejen pozitivní sportovní zážitek, ale i cenné metody, které nám pomohou udržet nadšení dětí pro pohyb na maximum i v budoucnu.

Bc. Zdenka Anna Hrbková

Partneři

close
Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu. Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.
Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Analytické cookies
Analytické cookies ANONYMNĚ ukládají data o pohybu na stránkách, stráveném času u jednotlivých stránek apod.
Marketingové cookies
Marketingové cookies sledují návštívené stránky uživatele a jsou využívané k cílené reklamě u služeb jako je např. Facebook, Seznam nebo Google.