Žáci 1. – 4. tříd se budou věnovat tématům, která si pro ně připravili nejen třídní učitelé, ale i vyučující z paralelní třídy. Během dvou projektových dní si žáci totiž osvojí nové poznatky a dovednosti ve dvou různých tématech, zároveň vždy změní nejen samotný prostor pro objevování, ale i vyučujícího – průvodce v jejich bádání. Projektové vyučování žáků 1. - 4. tříd bude v těchto dnech (7. a 13. 11. 2023) probíhat od 8:00 do 11:40.
První třídy:
Zdravá potrava není otrava
Věděli jste, že... Jídlo není jen k jídlu? Pojďme počítat, měřit, experimentovat, razítkovat, vyrábět a možná i žonglovat...
Pohádková říše
Společnou silou se pokusíme otevřít kouzelná vrátka a vejít do světa plného pohádek a kouzel.
Druhé třídy:
Třídím, třídíš, třídíme, my to všichni vidíme
Nenásilnou, hravou formou dovést děti ke třídění odpadů takovým způsobem, aby se třídění stalo automatickou součástí jejich každodenního života.
Lesulka
Mezipředmětový projekt, v jehož rámci si zábavnou formou zopakujeme a aplikujeme dosavadní nabyté znalosti z oblasti lesa. Zaměříme se na zlepšení spolupráce ve skupinkách a nebude chybět ani matematické šifrování.
Třetí třídy:
Zdravík a Jedlík
Hlavním tématem budou správné stravovací návyky, společně si sestavíme pyramidu zdravé výživy, vytvoříme postavičky „Zdravíka“ a „Jedlíka“ a nebude chybět ani příprava zdravého pokrmu.
Detektivní kancelář
Detektivní pátrání prostřednictvím kouzelných krabic. Budeme tříbit své smyslové vnímání, jistě si užijeme mnoho zábavy a legrace.
Čtvrté třídy:
Ptáčci v našem krmítku
Pojďme pomoci ptáčkům, kteří v naší zemi přezimují, aby se jim lépe dařilo. Nejprve se je naučíme poznávat, dozvíme se něco o stavbě jejich těla, létání i vajíčkách. Budeme je i pozorovat a vyrobíme krmítka.
Kouzelný svět animovaného filmu
Jak vzniká animovaný film? Jak se můžou namalované postavičky hýbat? Na tyto otázky budeme společně hledat odpovědi. V závěru se pokusíme vytvořit krátké animované filmy.
Žáci 5. – 9. tříd budou rozděleni do projektových skupin na základě vlastní preference. Znamená to, že jsou žákům (viz níže) nabídnuta témata, a každý žák má ve dnech 24. a 25. 10. 2023 možnost se dle vlastního zájmu přihlásit na určené projektové termíny (7. 11. a 13. 11. 2023), pokaždé však do jiné skupiny (k zápisu bude ve druhém patře připravena „zápisová“ tabule). Žáci se tak v průběhu projektového období zapojí do dvou různých témat, pracovat budou vždy pod vedením jiného vyučujícího a na řešení úkolů v součinnosti s různými spolužáky napříč 5. – 9. ročníky. Projektové vyučování žáků 5. - 9. tříd bude v těchto dnech (7. a 13. 11. 2023) probíhat od 8:00 do 12:35 bez odpoledního vyučování.
Nabídka témat pro žáky 5. - 9. tříd:
Dream M-Factory
Žijeme v Matrixu. Přijměte pozvání do utajovaného projektu v továrně snů M. Přestože samotný vstup do továrny nese nápis "TOP SECRET", více se dozvíte až po bezpečnostní prověrce. Technické vybavení: bílý plášť a jemné rukavice pro práci se součástkami. Na místě obdržíte bezpečnostní štít. Připravte se na dobrodružství, kde realita a technologie splývají do jednoho fascinujícího světa. Vítejte v továrně snů M!
Sluneční hodiny
Naší škole chybí na dvoře hodiny... Dokážeš je sestrojit jen z pohybu slunce po obloze a stínů po školním dvoře? Všichni výtvarníci jsou srdečně zváni k zachycení času prostřednictvím své tvořivosti, fantazie a poznatků z fyziky i zeměpisu. Pokud dojde i na matematiku, spoléhám na vás, nikdy mi moc nešla..:-)
Škola mých snů
Výstava Ruce za záda a ticho v Atriu Žižkov s programem Co by se stalo, kdybych si celý den mohl/a dělat co chci? Naučil/a bych se něco? Společnou reflexí výstavy se prostřednictvím výtvarného jazyka svobodně vyjádříme k tomu, jak by vysněná škola mohla podle dětí vypadat.
Tajná mise plná šifer
Tajná informační agentura hledá pro rozsáhlou akci v ulicích Prahy nové spolupracovníky. Požadujeme odvahu, kreativitu, práci v terénu, pečlivost, disciplínu. Znalost šifrovacího jazyka, historie a umění výhodou, ale ne podmínkou. Nabízíme zábavu a dobrodružství, práci, u které se nebudete nudit. Zn. Vzhledem k přísnému utajení nemůžeme prozradit místo, ani cíl vaší práce.
Nežijeme tady sami
Města byla vybudována primárně pro život lidí. Denně se tu pohybujeme a často zapomínáme, že tu nejsme sami. Žije tu s námi mnoho druhů živočichů, kteří se museli přizpůsobit životu ve městech a denně čelí nejrůznějším nástrahám velkoměsta. Často se ocitnou v nesnázích a zbytečně umírají. Můžeme jim pomoci?
Teatime at 5 PM (Čaj o páté aneb jak chutná pravá angličtina)
Tradice Čaj o páté je zvyklost denního života, ale také má hluboké historické kořeny. Jaké? Právě to bude jedním z hlavních témat . Jedná se o mimořádnou britskou tradici pití čaje, spojenou s přípravou a pití černého čaje. Dozvíte se pikantní podrobnosti ze života Britů, ale také o historických kořenech, které tato tradice má. Nebude chybět ani příprava pravého britského čaje včetně ochutnávky u krbu. Čaj bude přípravován podle klasického receptu z původních ingrediencí a také bude podáván klasickým rituálem Čaj o páté.
Svět očima dětí, krásy kolem nás
Objevujte krásy Prahy jako významného centra kultury. Významné památky, krásná zákoutí, dechberoucí architektura, nezaměnitelné styly, jedinečná výzdoba domů... centrum umění a kultury.
Stereotypy a předsudky
Jsou všichni kuchaři tlustí a Pražáci namyšlení? Pojďme si o tom popovídat. Pomocí diskuze a následné výtvarné aktivity pochopíme, jak v nás tyto předsudky vznikají, k čemu nám slouží a v čem nám naopak mohou být překážkou. Zmapujeme naše představy a společně zjistíme, jak moc otevření vůči světu dokážeme být.
Sopka ve škole!
Víš, jak sopka vzniká? Jak probíhají sopečné procesy? Kde se činné sopky vyskytují a kde můžeme vyhaslé sopky obdivovat v naší republice? Jak vyrobit model sopky? Pokud tě zaujala některá z otázek, neváhej se přihlásit na projektový den právě k tomuto tématu.
Dobrodružství na Krejcárku
Seznámíme se podrobněji s lesoparkem Krejcárek – dozvíme se informace o jeho historii, původu a proměnách v čase. Zjistíme, jaký měl a doposud má význam pro obyvatele Prahy. Stěžejním bodem bude výzkum různých druhů rostlin a živočichů, kteří se zde vyskytují. Nedílnou součástí projektu bude návrh na zlepšení parku z ekologického hlediska. Tento projekt kombinuje vědecký výzkum, historii a ochranu přírody a umožňuje žákům se aktivně zapojit a objevovat krásy lesoparku Krejcárek.
Památná místa spojená s 2. světovou válkou
Navštívíme místa spojená s odbojem českých vlastenců za 2. světové války - Petschkův palác - sídlo gestapa, místo výslechů a mučení českých odbojářů, památník Kobyliská střelnice a památník Operace Anthropoid.
Englishman in Prague
Poznávání krás hlavního města Prahy a jejích památek s anglickým výkladem.
Jak žít zdravě?!
Zásady zdravého stravování aneb jak jíst správně, zdraví prospěšné byliny, pohybové aktivity, jóga, relaxace, kreativní tvoření inspirováno tvorbou malíře G. Arcimbolda.
Sportovní trénink
Pohyb by měl být nedílnou součástí každého našeho dne. Jen ale správně řízený sportovní trénink dokáže v našem těle vyvolat spoustu pozitivních změn. Pojďte se v rámci projektového dne nejen pobavit o sportovním tréninku, ale zároveň si vytvořit svůj vlastní a prakticky si ho vyzkoušet.
Matematické příklady z dávných časů
I matematika může být zábava! Vstupte do světa čísel a historie, ponořte se do řešení matematických úloh inspirovaných historickými prameny.
Kdy - když ne teď? Kdo - když ne my? (Příběhy 17.listopadu)
Máš rád/a svou svobodu? Co bys byl/a ochoten/ochotna za svou svobodu obětovat? Jsi tvůrčí? Máš rád/a příběhy z minulosti? Pojď se vydat po stopách příběhů lidí 17. listopadu 1939 a 1989, kteří milovali svobodu a byli ochotni i za svobodu položit svůj život a vzdát se svých snů. V hodině Historie jinak se staneš historikem a novinářem a budeš pracovat s odbornými texty, s autentickými výpověďmi lidí a videi. Na svou práci nebudeš sám, svou práci budeš moci konzultovat a prodiskutovat s dalšími kolegy historiky a novináři.
Kolik barev v sobě skrývá podzimní příroda
Půjdeme se podívat do okolí školy, kde si ukážeme správný sběr a identifikaci různého rostlinného materiálu. Poté se přesuneme do školy, kde rostlinný materiál identifikujeme pomocí chromatografie a zjistíme jestli jsou opravdu barvy, které vidíme, složené pouze z jedné nebo více barev. Tuto hypotézu ověříme i na rozkladu barevných fixů.