Kotva
+420 222 592 044
Úvodní strana
Bakaláři

Zřizovatel

MAP

ČŠI

Oznámení pověřence

 

Mapa webu
A
A
A

Nový ředitel Základní školy Pražačka

Na základě výsledku výběrového řízení a usnesení Rady městské části č. 452 ze dne 30. 6. 2023 byl do funkce ředitele příspěvkové organizace Základní školy Pražačka, Praha 3, Nad Ohradou 25/1700 s účinností od 1. 8. 2023 jmenován Mgr. Michal Marád, který se Vám tímto představuje.

„Dejte mi pevný bod a já pohnu Zemí.“
- Archimédes

 

Jmenuji se Michal Marád a udělám vše pro to, aby Základní škola Pražačka byla pevným bodem v životě žáků, rodičů i zaměstnanců školy. Místem, kde žáci zažívají radost z poznání, místem, kde vládne přátelské, pomáhající a respektující klima.

 

Michal Marád

 

Můj profesní život byl vždy neodmyslitelně spjat se školstvím a vzděláváním. Po úspěšném zakončení magisterského studia na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy jsem svou alma mater neopustil a následující čtyři roky působil na akademické půdě v roli vyučujícího a zároveň vědeckého asistenta. Měl jsem zde možnost se setkávat s vědeckými kapacitami pedagogické obce a podílet se na koncepci nových přístupů ve vzdělávání.

 

Od podzimu roku 2014 jsem nastoupil na střední školu, kde jsem vyučoval, v rámci třídnictví systematicky pracoval se svěřeným třídním kolektivem a zároveň měl i možnost v roli metodika prevence se hlouběji seznámit s činností školního poradenského pracoviště. Tato pracovní zkušenost pro mě byla velmi cennou a významně napomohla nejen k utváření a formování mé osobnosti jako pedagoga, ale i k rozvoji mých organizačních a komunikačních dovedností. 

 

V roce 2018 jsem využil nabídku působit na pozici zástupce ředitele na základní škole. Jako člen vedení školy jsem se každodenně zapojoval do všech oblastí řízení a učil se plánovat, organizovat, rozhodovat a vést své kolegy k naplnění stanovených cílů.

 

Do konkurzního řízení jsem se přihlásil na základě vnitřního přesvědčení, že nadešel vhodný čas udělat ve svém profesním životě další významný krok a zúročit své nabyté zkušenosti na pozici ředitele školy.

 

Uvědomuji si, že funkce ředitele školy sebou přináší obrovskou zodpovědnost. Otvírá však příležitost podílet se na utváření jedinečné osobnosti každého žáka, přispívat k úspěšnosti v jeho studijním, profesním i osobním životě, a tím vytvářet něco, co má skutečnou a přetrvávající hodnotu. Proto tuto novou výzvu přijímám s velkou pokorou, respektem, ale i nadšením.

 

Jsem přesvědčen, že ředitel školy by neměl být jen garantem dodržování veškerých platných právních norem souvisejících s provozem školy, ale především vizionářem, nositelem kultury školy, pedagogickým leaderem a samozřejmě i správcem zdrojů.  Proto do ředitelského křesla usedám s posláním vytvářet vhodné podmínky pro maximální naplňování potenciálu všech zúčastněných, zejména pak žáků a zaměstnanců školy, tj. svým úsilím naplňovat status školy tzv. učící se organizace.

 

K dosažení tohoto záměru budu využívat tři vzájemně propojené nosné nástroje: motivaci, bezpečí a příležitosti.

 

Mým záměrem je dosáhnout toho, aby se Základní škola Pražačka stala ŠKOLOU OTEVŘENÝCH MOŽNOSTÍ, tj. školou, která v maximální míře naplňuje potenciál žáků tím, že otvírá možnosti pro jejich studijní i profesní uplatnění, vytváří a nabízí žákům dostatek příležitostí rozvíjet se v oblastech jejich zájmů.

 

Vytvořením nabídky volitelných předmětů v každém ročníku 2. stupně umožním žákům volit svou vlastní cestu základním vzděláváním, a tím podpořím jejich individuální rozvoj a nadání. 

 

Samozřejmostí je implementace formativních způsobů hodnocení do výuky, systematické vedení žáků k sebereflexi, k plánování, organizování a řízení vlastního učení. Příležitostí k aktivizaci učení žáků je širší využívání pestrých a rozmanitých forem a metod výuky i cílená podpora proaktivity žáků ve smyslu spoluúčasti na plánování činnosti školy a společného budování demokratické kultury ve škole.  

 

Jedním z mých dílčích cílů je vytvořit stabilní tým z pedagogických i nepedagogických zaměstnanců školy, kteří jsou tvořiví, proaktivní, vzájemně kooperují a neustále pracují na svém osobním rozvoji.

 

Rodiče, zákonné zástupce žáků vnímám jako klíčové partnery školy. Jsem otevřen jejich názorům, podnětům a vzájemnému dialogu. Jsem připraven spolupracovat se zřizovatelem a všemi dalšími partnery školy při zapojování školy do veřejného života.

 

Hluboce si vážím důvěry, které se mi dostalo, a jsem si vědom, že mě i celý tým zaměstnanců školy čeká velmi dlouhá a trnitá cesta. Pevně však věřím, že nezabloudíme a že se Základní škola Pražačka stane pevným bodem v životě celé komunity naší městské části.

 

Mgr. Michal Marád

ředitel Základní školy Pražačka

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.