Zde byla připravena převážně venkovní stanoviště, kterými žáci procházeli a následně vyplňovali připravený pracovní list. Připomněli si pojmy spojené s předměty, jako jsou zeměpis, fyzika nebo přírodopis. Navštívili flašinet deskové tektoniky, kde viděli neustálý koloběh vzniku a zániku litosférických desek a s nimi související vznik sopek, nebo přímo před jejich očima vybuchla sopka. Na modelu sopky byly znázorněny jevy jako magmatický krb, sopouch, kráter nebo lávový proud. Velmi zajímavé bylo interaktivní pískoviště umožňující vytvářet vlastní krajinu a následně sledovat, jak se na ni promítají změny v reálném čase.
Další stanoviště nabídly pozorování Slunce dalekohledem, meteorologická měření, měření atmosférických vln, stezku okolo planety Jupiter nebo meteorologii v láhvi, kde žáci viděli na jednoduchých pokusech, jak vzniká a z čeho je složený oblak a jak se udrží ve vzduchu.
Den Země je celosvětovým svátkem, který upozorňuje na nutnost ochrany životního prostředí a tradičně připadá na 22. dubna. Dopoledne bylo poučné, ale především zábavné.
Mgr. Petra Tesařová