Dověděli se, jak se zachovat při setkání s neznámou osobou, jak řešit konfliktní situace se spolužáky, čelit nebezpečí v podobě komunikace na sociálních sítích. Vyzkoušeli si, jak probíhá hovor na tísňové lince.
Program Policie ČR probíhal na dvou stanovištích, kde se skupiny žáků prostřídaly. Na prvním stanovišti se žáci dověděli zajímavosti o práci kriminalistů v oblasti daktyloskopie. Prohlédli si přístroj na snímání otisků prstů. Žáky zaujalo, že neexistují dva lidé, kteří by měli otisky prstů úplně stejné. Pachatelům se tak nepodaří obelstít daktyloskopii ani poraněním prstů. Otisky se jim obnoví do stejné podoby. Žáci si mohli sami vyzkoušet práci kriminalistů. Každý dostal svoji kartu pachatele, do které si vyplnil své jméno a přidal své otisky prstů. Vzájemné porovnání přineslo očekávaný výsledek: otisky se skutečně neshodovaly.
Aktivity na druhém stanovišti byly zaměřeny na policejní uniformy a další pomůcky, které k výstroji policisty nezbytně patří. Žáci si mohli vyzkoušet reflexní vesty, vesty v tzv. „plné polní“, policejní bundu, ochranné a neprůstřelné helmy a služební pokrývky hlavy.
Všechny zaujala aktivita přibližující postup sledování a dopadení pachatele. Policisté zapůjčili žákům policejní vysílačky, se kterými se měli dorozumět a najít možného pachatele. Po dopadení dostal dopadený pachatel na ruce pouta, která mohl sejmout pouze policista. Pachatel se samozřejmě musel podrobit i dechové zkoušce na alkohol. Příležitost vyzkoušet si, jak probíhá dechová zkouška, postupně využili všichni žáci.
Závěrem programu byl žákům prezentován resuscitační přístroj, který při rychlém a správném použití zachraňuje to nejcennější – lidský život.
Kolektiv vychovatelek ŠD